הפלייליסט השווה ביותר לאימון!

מוזיקה היא קצב החיים, לב החיים. מוזיקה שקטה בתדרים מונוטוניים עוזרת לנו לישון (פגשתי פעם מישהו שנרדם רק עם מוזיקת טראנס! ). מוסיקה קצבית מקפיצה ומרקידה אותנו בדיסקוטקים ובאימונים. ההשפעה של מוזיקה על הגוף היא עצבית והורמונאלית. ישנם אנשים שבוחרים מוזיקה לסיוע במצבים רגשיים – להירגע, לישון ואפילו לשטיפת רצפות.

הטרנד האחרון בתחום מחקר הספורט הוא בדיקת השפעת המוזיקה על אימוני הספורט. התוצאות היו מדהימות. למוזיקה השפעה על המוח שלנו, על מערכת העצבים שלנו ועל ההורמונים בגוף.

מבחינה הורמונלית יש למוזיקה השפעה על שניים ממעצבי ה- "felling good" המרכזיים בגוף:

  • אדרנלין –  הורמון המופרש  מבלוטת האדרנל (בלוטת יותרת הכליה), בתגובה למאמץ גופני ולמצבי-לחץ. האדרנלין מגביר את קצב פעימות הלב ומעלה את לחץ הדם ואת רמת הסוכר בדם. במצב זה הגוף מקבל אנרגיה רבה יותר, והאדם נעשה נמרץ, פעיל וערני יותר. האנרגיה הנוספת דרושה להתמודדות עם המאמץ הגופני הנדרש או עם מצב הלחץ.
  • סרוטונין –  הורמון שגורם לפעילות במערכות שונות כגון: מערכת האחראית על התיאבון, שיכוך כאב ועוד. כיום סבורים ששיבוש במאזן הסרוטונין במערכת העצבים עשוי לגרום למיגוון מחלות, כמו דיכאון, חרדה, הפרעות אכילה ומיגרנה.

כעת ברור כי נרצה לבחור את המוזיקה הטובה ביותר לאימון. מוזיקה שתעלה לנו את הסרוטנין והאדרנלין ותסיח את דעתנו מהקושי.

הפלייליסט השווה ביותר הוא זה שמיועד לאימון מתוכנן, מוזיקה שתעלה איתנו את הקצב בתחילת אימון ותרד איתנו את הקצב לקראת סיום האימון. חשוב שהשירים בעת האירובי והסיבולת, כאשר קשה לנו, יהיו שירים שאנחנו אוהבים מגיל ההתבגרות והבגרות. הוכח מחקרית, ששירים אלו תורמים להשגת תוצאות אפקטיביות יותר.

מה "boot camp"" ועד למתאמנים אישיים, מוזיקה נמצאת בבסיס האימונים שאני מאמן. החוויה באימונים היא מדהימה, השירים נבחרים בהתאם לתרגילים, מקנחים במתיחות עם שירים שקטים. לעיתים המתאמנים מבקשים במהלך האימון שירים מסוימים. קשה לדמיין פעילות ספורטיבית חסרת מוסיקת רקע. התוצאות באימונים שלנו מדברות בפני עצמן והמתאמנים טוענים ש"המוזיקה חיזקה אותנו באימון והכניסה אותנו לקצב פעילות גבוה".

מגזין fitness המדהים, הכין רשימות פלייליסטים שמהווים השראה מדהימה לפלייליסט האידאלי עבורכם. מוזמנים לשאוב רעיונות כאן:

https://www.fitnessmagazine.com/workout/music/popular-playlists/100-best-workout-songs/

 

צוות ה- Bootcamp מאחל לכם אימון מוזיקלי מדהים!!!