איך עוברים את החורף בשלום?

החורף כבר אתנו אבל אל תתנו לגשם להפחיד אתכם. אני מאמין גדול של אימון גופני באוויר הפתוח, וגם הגשם לא יעצור אותי. למה? כי לא רק שחייבים להמשיך בשגרת האימונים גם בחורף (ואם תשימו לב, רוב המרוצים בארץ נערכים בתקופת סוף החורף -באביב); היום גם ידוע כי אימונים בחוץ בטמפרטורות נמוכות יכולים להועיל לגוף בדרכים שונות: הדופק נמוך יותר (מה שמאפשר עבודה אינטנסיבית יותר), לגוף קל יותר להילחם בזיהומים, שריפת הקלוריות מוגברת ותחושת ההישג גדולה יותר.
הטיפ שלי לאימון מוצלח בחורף: הקפידו להתלבש בהתאם למזג האוויר ובשיטת הבצל –שכבות לבוש שניתן יהיה להוריד או להוסיף עם השינויים בטמפרטורת הגוף, השתמשו בנעליים מתאימות, היזהרו מהחלקות ואל תשכחו לבצע בבית חימום לפני ומתיחות אחרי האימון.

 

גם הטיעון כי מזג אויר קר גורם למחלות לא תופס בעיני כי בעצם, אנו חולים יותר כשקר בחוץ כי יותר אנשים מתקבצים לתוך מקומות קטנים, סגורים ולרוב לא מאווררים. בכך בעצם יותר אנשים נמצאים בסכנה להידבק בווירוס או חיידק מאדם חולה אחד שנמצא בחדר, שבמצב אחר לא ידביק כל כך הרבה אנשים.
המלצה שלי – נסו להימצא במקומות מאווררים ככל האפשר ולהימנע מקרבה לאנשים חולים. זה הכל.

 

שמרתי את הטיפ החשוב ביותר לסוף – בריאות תקינה בחורף מתחילה מהקפדה על טמפרטורת גוף נכונה. פרט לביגוד חם, סגלו לעצמכם סדר יום המותאם לחורף:

  • הקפידו על שעות שינה קבועות. עייפות עלולה להחליש את המערכת החיסונית.
  • לא סתם קוראים לה "הארוחה החשובה ביום" – התחילו את היום עם שתייה חמה, יחד עם כריך משביע שייתן לכם כוח להתחיל את היום.
  • בגלל שהשמש לא מחממת מספיק ולא מזכירה לנו לשתות, חשוב להקפיד על שתיית 10-8 כוסות מים ביום.

עכשיו שראינו איך לשמור על בריאותנו בחורף וכמה חשוב להתאמן גם כשקר בחוץ, נא להתלבש בהתאם ולהצטרף אלי לאימון!

דברו איתי עוד היום,

אביחי הורנשטין
054-3375536