איך לשמור על כושר ואורח חיים בריא בתקופת החגים ?

בפסח אנחנו חוגגים יונהנים בקרבת המשפחה והחברים הקרובים עם אוכל טוב ואלכוהול , אך תקופת החגים יכולה להיות זמן מאתגר עבור המתאמנים שרוצים לשמור על הרגלי כושר ותזונה בריאים. בין כל הארוחות הטעימות והמתפתות, קל לאבד את עצמינו ולצאת מהסלול.

 

אז אם אתם מעוניינים להמשיך לשמור על אורח חיים בריא ועל כושר גם במהלך פסח, הנה כמה טיפים לתקופת החגים :

 

תכננו מראש את האימונים שלכם :

אפילו בזמן של ארועים וארוחות לא רגילות, חשוב למצוא זמן לפעילות גופנית. תכננו מראש את לוח הזמנים, תישארו פעילים ותדאגו לפנות זמן לאימוני כושר, יוגה או כל פעילות פגופנית אחרת. בחרו פעילות שמתאימה לזמן הפנוי שלכם בטווח המתאים לכם ובמקרה הצורך נסו לתכנן אימוני כושר קצרים יותר. אם אתם נוסעים, חפשו תוכניות טיפולי כושר או מקומות עם מסלולי ריצה או הליכה.

 

שימו לב לבמהלך החגים למכוני כושר ייתכן וישנו לוז שונה, תתכנו מראש את האימונים והשיעורים שאתם רוצים להגיע אליהם.

 

 

הפחתת צריכת אלכוהול

במהלך חג הפסח במיוחד , לשתות יין המהווה חלק מארוחת החג והמסורת. אלכוהול מכיל כמות קלוריות גבוהות מאוד ומשקאות אלכוהוליים לרוב מכילים גם כמויות גדולות של סוכר. בין כוס יין אחת לשניה נסו לשתות כוס מים ולהימנע מהוספת שתייה ממותקת בנוסף ליין ולאלכוהול בארוחת החג ומפגשים חברתיים.

 

במפגשים חברתיים וארוחת נוספות במהלך החג , נסו להגביל את כוסות השתייה החריפה והיין לכוס או שניים ולא יותר.

 

 

שליטה בגודל ובפרופורציות המנות.

ארוחות פסח יכולות לכלול מאכלים רבים וכבדים. שמירה על המרכיבים בצלחת שלנו יכולה להתברר כקשה פסיכולוגית ואף קשה יותר חברתית, הרי אם לא נטעם מהכל , מישהו אחר יכול להיעלב. לכן נרצה לשמור על שלטה במינון האוכל ולא בהכרח להימנע ממאכלים. נסו להימנע מהעמסה של הצלחת, הימנעו מלקיחת כמויות גדולות של תוספת ופחמימות והקפידו שירקות וסלטים יתפסו חצי מהצלחת לפחות.

 

במידה ולאחר הסיבוב הראשונים אתם עדיין מרגישים רעבים, עדיף לקחת מנה שניה של מרכיבים פחות שומניים דוגמת מנות דג, עוף או בטטות וירקות על פני פחמימות, מצות או תפוחי אדמה.

 

הישארו גמישים בסדר הארוחות שבשגרה שלכם.

אירועים משפחתיים וסדרי פסח הם הזדמנות מעולה לשבור שיגרה ולרוב כוללים הם כוללים גם אוכל רב ומנות גדולות . על מנת לשמור על סדר יחסי בסידור הארוחות שלכם ולהימנע מצריכת כמות קלוריות גדולה מהרגיל, יש לשמור על גמישות בסדר הארוחות ולהתכונן לכך שהמפגש החברתי וארוחת החג הם הארוחת המרכזית של היום אפילו אם הם בערב ולא בצהריים.

 

בשאר ארוחות היום הקפידו לאכול מנות קטנות יותר ואף החליפו במידת הצורך את ארוחת הצהריים הרגילה , בארוחה קלה יותר שדומה לארוחת הערב הסטנדרטית שלכם.

 

                                                                                                                  זכרו :

 

על ידי שמירה על לוז אימונים, הפחתת צריכת אלכוהול, שליטה על מינון וגודל המנות וכמובן גמישות בסדר הארוחות בשאר היום, תוכלו להנות מהחג אך באותו הזמן גם להימנע מפגיעה באורך החיים הבריא שעבדתם קשה מאוד כדי לשמר וליישם בשאר השנה , חג שמח לכולם מהבוטקאמפ !!