איך הספורט תורם לשמירה על הבריאות? זו לא רק סיסמא!

פעמים רבות, כשאני מדבר עם מתאמנים בפעם הראשונה ושואל אותם באיזו תדירות הם עושים פעילות גופנית, אני נתקל בתשובה "אני זורק את הזבל כל יום אחרי העבודה ועושה את הקניות בסופר, זה נחשב להליכה נכון?"
אז בואו נעשה רגע סדר, פעילות גופנית מוגדרת כפעילות פיזית שהאדם מבצע במסגרות שונות, כמו ספורט, או כפעילות שגרתית כמו הליכה ורכיבה על אופניים. גם משחק כדורסל קבוע עם החבר'ה בימי שישי נחשב לפעילות גופנית, זאת משום שכל פעילות גופנית מעלה את קצב חילוף החומרים וכמעט כל המערכות בגוף ומרבית האיברים מתגייסים לביצועה. מכאן, שגם אם התבקשתם לעצור לקניות בסופר אחרי העבודה, זה עדיין לא נחשב לפעילות גופנית (למרות שכנראה תגיעו עייפים מאוד הביתה).

 

מחקרים מוכיחים כי..

לא אלאה אתכם בפרטים האקדמאים, אך מספר מחקרים הראו לאחרונה כי פעילות גופנית מחזקת את שריר הלב, מגדילה את כוחו ועמידותו וכן את יכולתו להזרים יותר דם לגופנו; בכך, משפרת הפעילות את הבריאות ומאריכה את החיים. פעילות גופנית "מנקה" ומגמישה את כלי הדם (עורקים, נימים וורידים) מה שמביא את זרימת הדם ואת תפקודי הגוף השונים לרמה טובה יותר וכמו כן מוסיף לנו כוח ומרץ. חשבתם שזהו? פעילות גופנית גם מחזקת יכולות קוגניטיבית ואת חילוף החומרים, מונעת מחלות לב וכלי דם וכן מחלות רבות נוספות. בואו נסכם כי האימון הגופני מעלה את איכות החיים ומהווה גורם שיקומי רב ערך.

* שווה להתעדכן שוב בקרוב כדי להבין יותר על חשיבות הפעילות הגופנית לשמירה על הבריאות *

 

נפש בריאה בגוף בריא

ראינו שהספורט אכן תורם לבריאות וזו לא קלישאה; למה עוד הוא תורם? ישנן עדויות מחקריות, אפידמיולוגיות ומעשיות כי פעילות גופנית קשורה באופן חיובי עם בריאות נפשית. אף על-פי שלא נמצא קשר סיבתי ישיר, פעילות גופנית סדירה קשורה לירידות בדיכאון וחרדה, זאת ככל הנראה הודות לשחרור האנדרופינים במהלך הפעילות הגורמים לתחושות רגיעה ומשפרים את מצב הרוח. אגב, חשוב לציין כי בניגוד למה שחשבו בעבר, לא רק פעילות אירובית מעצימה מובילה לשיפור ברווחה הנפשית אלא גם פעילויות של אימון משקולות או כוח, יוגה, ואימונים "לא-אירוביים" נוספים מובילים לשיפור ברווחה הנפשית.

 

מי אמר איכות חיים ולא קיבל?

עובדה קיימת היא שאנשים הפעילים גופנית מדווחים על איכות חיים גבוהה יותר בצורה מובהקת יותר מאנשים שאינם מתאמנים. כמו כן, אנשים מבוגרים הפעילים גופנית מדווחים על סיפוק גבוה יותר בחיים.

 

מסקנה : הספורט תורם לבריאות!

 

הצעד הראשון לחיים בריאים יותר מתחיל היום!
סגלו לעצמכם מנהג קבוע של זמן איכות עצמי – הליכה קלה, חצי שעה לפחות בכל יום (או לפחות 4 פעמים בשבוע), עם המוזיקה האהובה עליכם, הכלב שישמח לצאת לטיול ארוך או פשוט בשקט שלכם עם עצמכם.

רוצים להיכנס לכושר וליהנות מכל רגע? הרימו טלפון עוד היום ותנו לי להראות לכם עד כמה זה קל ואפשרי!

אביחי הורנשטין
054-9988040